INSPIRATION

BEHÖVER DU INSPIRERAS?


VI DELAR VÅRA KUNSKAPER I ENGAGERANDE FÖRELÄSNINGAR

Är det dags för en kick-off för besöksnäringen eller behöver du få med dina företag på tåget så att de skapar fler färdiga produkter för cykelkunden?

Vi håller inspirerande föredrag som konkretiserar och hjälper lyssnaren att förstå potentialen med cykelturism och vad cyklisten uppskattar och förväntar sig. 

Din publik sitter bänkad i sadeln och väntar spänt på din föreställning.


Cykelboomen ger olika typer av effekt. En är en större tillströmning av gäster och paketköpare. En annan är ökade krav från kunden. En tredje är ökad konkurrens. En fjärde är att gästen vill uppleva med känslan, lära sig något och gärna få en smakupplevelse.

Basutbudet som boende, mat och aktivieter behöver adderas med en genomgående positiv känsla. Brister en del i kedjan blir betyget dåligt och ett dåligt betyg sprider sig snabbt. Genom våra föreläsningar sätter vi fingret på vad ett cykeområde behöver jobba med för att bli en besöksanledning. För att cykla på semestern, det är det nya svarta. 

FÖRELÄSNINGAR

SMAKPROV I URVALET

GILLAR DU ILLUSTRATIONERNA? Kladdohoj skapar personliga illustrationer.  Från 900 kr/illustration + moms Kontakt: hans.klaive@klaive.se

Föreläsningarna kan anpassas efter ditt behov och din målgrupp. Vi har kunskaper i hur man skapar leder och paketering för mountainbike-, gravel-, leisure-, touring- eller landsvägscyklister. Föredragen kan handla om entreprenörskap och vad du som cykelföretagare kan leva på under året eller varför ett attraktivt cykelområde lockar till inflyttning och omsättning i miljoner. 



Hur och var börjar man - och varför?


Allt kan börja med en idé från en eldsjäl eller en klubb. Det kan också vara ett starkt önskemål från lokalbor eller näringen. Vi kan inspirera dig till att komma igång med ett cykelområde, och föredraget varvar dråpliga och roliga händelser och lärdomar från verkligheten med fakta och tips. Du kan få reda på:


  • Hur man bäst kan få markägare med på tåget
  • Vad man absolut inte ska döpa sitt cykelområde till
  • Vilka steg du ska ta och i vilken ordning man gör dem
  • Hur nej kan bli till ja genom kreativa lösningar
  • Hur man undviker att cyklister kör över en öring
  • Varför alla satsar på cykel idag



Pris:
Kontakta oss för offert

Cykelvänlighet


En cyklist köper inte bara för att du är du. Cyklisten köper på det värde som du kan ge cyklisten. Du blir cykelvänlig.


  • Vad förväntar sig cyklisten av ett boende när det gäller förvaring, servicemöjligheter, tvätt,mat etc. 
  • Att vara cykelvänlig före, under och efter ett besök 
  • Cykelvänlighet med nivåerna bra, bättre, bäst


Vad finns under hjälmen på en cyklist?


Ju fler önskemål och drömmar du kan uppfylla hos cyklisten, desto nöjdare gäst och ju mer pengar kan du tjäna. 

  • Vilka trender ser vi
  • Upplevelse- och servicepyramiden
  • Hur tänker en cyklist, varför cyklar man, cyklistens önskemål
  • "Cykelscenens" möjligheter, samverkan, merförsäljning,ta tillvara på säsongernas olikheter
  • Bästa tipsen


Pris: Kontakta oss för offert